twingo'nun orjini 1980'lere, renault'un R4 adındaki minivanı geliştirmesine dayanır.
Véhicule Bas de Gamme projesi altında birçok konsept araç üretilmiştir. (Z * 1981-83, X49 * 1981-82, X44 * 1983-84 ve X45 * 1984-85). mevcut giriş seviyesi araçlardan daha az satmayacak, şirkete para getirecek bir araç yaratmak zor bir görevdir ve "w-60" adı verilen projenin geliştirilmesi durdurulur.


Patrick Le Quément projeye baştan beri inanmıştır ve kompakt tek hacimli bir araba fikrini geliştirir. içi dışı dikkatlice tasarlanmış, sadece bir taşıyıcı değil aynı zamanda bir ikon olacak, Espace modelinin başarısını devam ettirecek bir model.

arabanın final tasarımı 1988'de durdurulur. başta patron Raymond Lévy olmak üzere şirket içinde tartışmalı yorumlara yol açar twingo tasarımı.
hayal kırıklığına uğrayan Patrick Le Quément patronuna şöyle bir not yollar: "en büyük risk, hiç risk almamaktır ve sizden soyu tükenen pazarlamaya karşı içgüdüsel tasarımı desteklemenizi rica ediyorum." Levy'nin cevabı kısa: "katılıyorum."


'nun örtüsü kaldırılır, bir anda talep görür ve 2240 sipariş formu doldurulur.
merkeze yerleştirilmiş gösterge paneli, sıradışı renkler, modüler iç mekan, bagj haci ve ön koltuk mesafesini arttırabilen raylı arka koltuk gibi özgün özelliklere sahiptir.
"Twingo" ismi, aracın aktif karakteri ve eğlence anlayışını vurgulayan "Twist"-"Swing"-"Tango" terimlerinin kombinasyonundan gelmektedir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder