23 Mayıs 2008 Cuma

otomobilinizin yaz bakımı

OTOMOBİLİNİZ YAZA HAZIR MI?
Otomobillere belirli kilometrelerde yapılan periyodik bakımların dışında, değişen mevsim koşullarına göre de bakım yaptırılması gerekiyor. Kış mevsiminin olumsuz yol koşullarında yıpranan otomobilinizi, yaz boyunca sorunsuz kullanmak istiyorsanız, baharın kendini hissettirmeye başladığı şu günler tepeden tırnağa bir bakım yaptırmanızın tam zamanı. İnternetteki www.netbul.com otomobilinizi yaza hazırlarken dikkat etmeniz gereken konulara değiniyor.
Tepeden tırnağa kontrol şart!
Check - up yaptırır gibi otomobilinizi tepeden tırnağa kontrol ettirmelisiniz. Basit gibi görünen bir arıza, daha sonraki günlerde önemli problemlere yol açabilir. Yaz boyunca başınız ağrımadan otomobilinizi kullanmanızın yolu, iyi bir bakım yaptırmaktan geçiyor.
Frenler hayati önem taşır
Kışın yağmur, çamur demeden her türlü olumsuz hava ve yol koşullarında kullandığınız otomobilinizin ön takımları kontrol edilmesi gereken bölümlerin başında geliyor.
Otomobilinizde hayati önem taşıyan frenleri de mutlaka kontrol ettirmelisiniz. Kontroller yapıldıktan sonra, otomobilinizin fren mesafesini de ölçtürmelisiniz. Fren disklerin veya balatalarda sorun olup olmadığını mutlaka kontrol etmelisiniz.
Her yaz başı servisinize uğrayın
Kontrol edilmesi gereken bir başka kısım da otomobilinizi benzin deposu. Kışın karlı buzlu yollarda çok sık yolculuk ettiyseniz, otomobilinizin deposunda kötü yol koşullarından kaynaklanan çiziklerin yol açtığı sızıntılar olabilir. Siz iyisi mi yaz boyunca sorun yaşamak istemiyorsanız, otomobilinizi yetkili servisinizde mutlaka kontrol ettirin.

YAZ BAKIMINDA NELER YAPILMALI?
* Direksiyon hidrolik yağı kontrol edilmeli.
* Antifrizin seviyesi kontrol edilmeli.
* Akü başları kontrol edilmeli ve asit seviyesi ölçülmeli. Kuru şarjlı akülerde akünün şarjı ölçülmeli, voltajı düşükse şarj edilmeli.
* Bujiler kontrol edilmeli.
* Cam suyu fıskıyeleri kontrol edilmeli ve cam suyu eksikse tamamlanmalı.
* Silecek lastikleri kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmeli.
* Dört mevsim antifriz seviyesi kontrol edilmeli.
* Elektrikli fanın devreye girme derecesi kontrol edilmeli.
* Radyatör iç temizliği kontrol edilmeli.
* Hava filtresi kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmeli.
* Devir daim pompası ve onunla ilgili hortumlar eskimişse değiştirilmeli ve kelepçeler yenilenmeli.
* Karbüratörlü bir otomobilse, karbüratör ayarı yeniden yapılmalı.
* Lastik havaları mutlaka kontrol edilmeli. Stepnenin de kontrol edilmesi gerekir.
* Motor yağı kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmeli.
* Kışın nem aldığı için fren hidroliği mutlaka değiştirilmeli.
* Fren balataları kontrol edilmeli, incelmişse yenilenmeli. Fren hidrolik borularındaki hava boşlukları alınmalı.
* Disk aynaları ısıdan dolayı çabuk eğilip bozulacağından, tornalanmalı veya değiştirilmeli.
* Radyatöre bağlı hortumlardaki hava boşluğu alınmalı.
* Ön konsoldaki eklemli hava akış sistemleri temizlenip yağlanmalı.
* Bagaj ve döşemeler kurutulup temizlenmeli.
* V kayışları yenilenmeli.

Otomobil servislerinin yetkililerinden alınan bilgiye göre, sert kış şartlarında kar, yağmur, çamura aldırış edilmeden kullanılan otomobillerin özellikle ön takımlarının kontrol ettirilmesi gerekiyor. Yolların, karla mücadele çalışmaları sonucu bozulması, otomobillerin sık sık çukurlara girip çıkması nedeniyle süspansiyon ve amortisörlerde arızalara neden olabiliyor. Aksın da genel bakımının yapılmasının gerektiğini belirten yetkililer, rot-balans ayarının yenilenmesinin unutulmamasını öneriyorlar.
Ön takımların dışında fren bakımının da ihmale gelmeyeceğine dikkat çekiliyor. Balataların bakımının yapılması, gerekiyorsa değiştirilmesi, fren hidroliğinin seviyesinin kontrol edilmesi gerekiyor.
Motor bakımında, bujilerin temizlenmesi, hava filitresinin 10 bin kilometreyi doldurmuşsa mutlaka değiştirilmesi isteniyor. Bunların yanı sıra motor yağı, polen filtresi, benzin filtresi, radyatör suyu, antifriz seviyesi ölçümü, elektrikli fanın devreye girme derecesi, kayışların kontrolü tavsiye ediliyor. Akü bakımının da ihmal edilmemesine dikkat çekilirken, oksitlenen akü başlarının sıcak suyla temizlenmesi, akü suyu bitmişse saf suyla takviye yapılması istendi.
Lastiklerin uzun yollarda hayati önem taşıdığını belirten servis yetkilileri, kış lastiklerinin mutlaka çıkarılmasına işaret ediyorlar. Silecek lastiklerinin kontrolü, klima ve havalandırma sisteminin bakımı ve far ampulleri de dikkat edilmesi gereken diğer noktalar olarak gösteriliyor.

Kaynak: ntvmsnbc

Hiç yorum yok: